علت بی تقوایی
18 خرداد 1394 توسط مرحمت میرشفیعیا ن خوزانی
انسان موجودی طبیعی و دارای اجزا است که به گونه ای مخصوص ترکیب یافته است. نتیجه این ترکیب، مستلزم پدید آمدن اوصافی در داخل و صفاتی در روح و افعال و اعمالی در جسم انسان است. بنابراین، اگر بعضی از اعمال انسان از آن وصف و روشی که طبیعت برایش معین کرده، منحرف شود، و انسان روش عملی ضد طبیعت را برای خود اتخاذ کند، قطعا در صفات او، اثر می گذارد، و او را از راه طبیعت و مسیر خلقت به بیراهه می برد . نتیجه این کژی و انحراف ، قطع ارتباطی است که او با کمال طبیعی خود و با هدفی دارد که به حسب خلقت ، در جستجوی آن است.